آی تی و سلامت

چگونه از زندگی لذت ببریم و در هر لحظه خوشحال باشیم؟

۲. زمانی را به استراحت اختصاص دهیم

در زمان‌های چالش‌برانگیز زندگی، بهتر است زمانی را به استراحت شخصی اختصاص دهیم. استراحت، بهترین و مؤثرترین کار برای بازگشت به خود و بازیابی دوبارهٔ انرژی‌های ازدست‌رفته است.

۳. از اخبار دوری کنیم

افتادن در تله اخبار بسیار آسان است و تحت‌تأثیر درام‌های عمومی قرار گرفتن، از آن هم راحت‌تر است. بهتر است مطمئن باشیم اگر اخبار را پیگیری نکنیم، باز هم از مهم‌ترین رویدادها بی‌خبر نخواهیم ماند. پس بهتر است با وقت گذاشتن روی اخبار مختلف، انرژی و زمان ارزشمند خود را بیش از این‌ها هدر ندهیم و برای موارد مهم‌تر و تأثیرگذارتری وقت صرف کنیم.


۴. ارتباطات مثبت خود را گسترش دهیم

برای لذت بردن از زندگی، می‌توانیم زمانی را به ایجاد روابط مثبت با همسر، خانواده و دوستان خود اختصاص دهیم. باید افرادی را پیدا کنیم که باعث ارتقای زندگی ما می‌شوند و انرژی خودمان را روی برقراری ارتباط با این افراد متمرکز کنیم.


۵. با افراد جدید ملاقات کنیم

وقتی می‌خواهیم به سوال «چطور خوشحال باشیم و چگونه از زندگی لذت ببریم» پاسخ دهیم، در قدم اول باید به آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از زندگی فکر کنیم. زندگی در جمع، یکی از نیازهای اساسی انسان است. بنابراین ملاقات و آشنایی با افراد جدید، باعث بهبود روحیه انسان می‌شود. وقتی با افراد جدید ملاقات می‌کنیم، نیاز ما برای حضور در جامعه برطرف می‌شود و با ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید آشنا می‌شویم.

۶. مکان‌های جدید را کشف کنیم

برای آشنایی بیشتر با فرهنگ‌های مختلف دنیا و کسب تجربه‌های متنوع، می‌توانیم به مکان‌های جدید سفر کنیم و درباره فرهنگ سرزمین‌های جدید اطلاعات کسب کنیم.

۷. آرزوهای خود را در قالب فهرستی بنویسید

زمانی که در ذهن خود، برای رسیدن به هدفی برنامه ریزی می‌کنیم، قصد سفر به مکانی را داریم،‌ ایدهٔ خرید کالایی را در ذهن‌مان می‌پرورانیم و یا می‌خواهیم شرایط خاصی را برای روزهای آیندهٔ خود فرآهم کنیم، بهتر است فهرستی تهیه کنیم و تمام این موارد را به این فهرست اضافه کنیم. داشتن لیستی از آرزوها و رویاها به ما کمک می‌کند تا هیچ‌وقت آن‌ها را فراموش نکنیم و همواره برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنیم. تلاش برای رسیدن به رویاها، باعث لذت بردن از زندگی می‌شود.

۸. به دنبال تحقق آرزوهایمان باشیم

باید به خودمان تعهد بدهیم که هر سال تعدادی از آرزوهای فهرست خود را به انجام برسانیم. به این ترتیب احساس خواهیم کرد که رویاهایمان به سرانجام رسیده‌اند و در مرحله آرزو باقی نمانده‌اند. انجام این کار تأثیر زیادی بر لذت بردن از زندگی دارد.

۹. پول‌ خود را برای کسب تجربیات جدید خرج کنیم

کسب تجربیات جدید، خاطرات منحصربه‌فردی برای ما می‌سازد و به زندگی‌مان معنا می‌بخشد. با نگه داشتن دارایی‌هایمان و ترس از خرج کردن آن‌ها، فرصت کسب تجربیات و لذت‌های جدید را از دست می‌دهیم.

۱۰. لوازم به‌دردنخور خود را دور بیندازیم

شلوغی و درهم‌برهمی‌های فیزیکی، یکی از عوامل ایجاد اختلالات روحی است. باید اطراف خود را از لوازم اضافی خلوت کنیم و وسایل به‌دردنخور خود را دور بیندازیم. این کار باعث احساس آرامش ما می‌شود.


۱۱. زمانی را به قدردانی و سپاسگزاری اختصاص دهیم

بهتر است هر روز سه دلیلی را که باعث خوشحالی و رضایتِ خاطر ما می‌شوند، در دفترچه‌ای بنویسیم و به خاطر آن، از خدا سپاسگزاری کنیم. احساس قدردانی به ما کمک می‌کند، هر روز بیشتر از گذشته روی داشته‌های خود تمرکز کنیم و برای آن‌ها خوشحال باشیم.

۱۲. دلایل اتلاف وقت خود را بررسی کنیم

شاید برای شما هم پیش بیاید که در پایان یک روز، از سریع گذشتن زمان تعجب کرده باشید و هیچ‌یک از کارهایتان پیش نرفته باشد. برای آنکه با این شرایط مواجه نشویم، بهتر است روی وقت‌گذرانی‌های خود حساس باشیم. با بررسی زمان‌هایی که در طول روز به هر کاری اختصاص داده‌ایم، می‌توانیم بدانیم که بیشتر اوقات ما در طول هفته صرف چه فعالیتی شده است. زمانی که دربارهٔ وقت‌گذرانی‌های خود آگاه شویم، بهتر می‌توانیم برای وقت‌هایمان برنامه‌ریزی کنیم.

۱۳. انتخاب‌های خود را آگاهانه انجام دهیم

هیچ‌کس در زندگی، آن‌قدر عمر ندارد که هر چیزی را خودش تجربه کند و زندگی را دقیقا آن‌طوری بسازد که دلش می‌خواهد. بنابراین بهتر است برای انجام کارها و بهترین انتخاب‌ها، آگاهانه و دقیق تصمیم بگیریم. مسئولیت زندگی هر کس به طور کامل برعهده خودش است، پس برای ایجاد بهترین شرایط، باید در انتخاب هر موضوعی دقیق و آگاه باشیم.

۱۴. برای توسعه فردی خود تلاش کنیم

هر قدر خودآگاه‌تر باشیم و اعتماد‌ به نفس بیشتری داشته باشیم، رضایت درونی بیشتری خواهیم داشت. مطالعه کتاب‌‌هایی که موضوعات متنوعی دارند، به ما کمک می‌کند تا خود را بیشتر بشناسیم و در جهت توسعه فردی قدم برداریم.

۱۵. به یاد داشته باشیم که هر احساسی گذراست

اصلی‌ترین موضوع برای فهم چگونگیِ لذت‌بردن از زندگی، پذیرش این واقعیت است که باور کنیم، هیچ‌کس در همه زمان‌ها ۱۰۰٪ خوشحال نیست. در زمان‌های پرچالش زندگی، باید به یاد داشته باشیم، زندگی پر از بالا و پایین‌ و ناهمواری است و همهٔ احساسات گذرا هستند.

۱۷. از کوچک‌ترین اتفاقات و لحظات معمولی هم لذت ببریم

حتما نباید اتفاقات خاصی بیفتد که ما احساس خوشحالی داشته باشیم و از زندگی لذت ببریم. همه لحظه‌های زندگی ناب هستند و اگر با نگاهی متفاوت به آن‌ها نگاه کنیم، از بدیهی‌ترین لحظه‌ها نیز لذت خواهیم برد.

۱۸. ذهن‌آگاهی را تمرین کنیم

وقتی احساسات خود را بشناسیم و از چگونگی اتفاقات اطراف‌مان آگاه باشیم، راه مؤثری برای بیرون کردن نگرانی‌ها و استرس‌ها از ذهن خود پیدا کرده‌ایم. این کار باعث می‌شود، به زندگی واقعی بازگردیم و خوشحالی را در زندگی حقیقی خودمان تجربه کنیم. با یادگیری و تمرین ذهن آگاهی می‌توانیم احساس بهتری در زندگی داشته باشیم.

۱۹. بیرون از خانه به گشت‌وگذار بپردازیم

چطور خوشحال باشیم؟ بیرون برویم و از زندگی لذت ببریم

برای خوب شدن حال و احوال‌مان، می‌توانیم از خانه بیرون بزنیم و وزش نسیم و تابش نور خورشید روی پوست خود را احساس کنیم. هوای تازه به بازیابی روحیه ما کمک می‌کند و با تابش آفتاب، پوست‌مان ویتامین D کافی جذب می‌کند.

۲۰. نظر خود را به‌صراحت مطرح کنیم

زمانی که از گفتن افکار و عقاید خود می‌ترسیم و نمی‌توانیم نظر خود را دربارهٔ مسائل مختلف بیان کنیم، یعنی به خودمان اعتماد نداریم. صحبت کردن دربارهٔ افکار، عقاید و خواسته‌هایمان شاید در قدم اول ناراحت‌کننده باشد، اما در طولانی‌مدت باعث لذت ما از زندگی خواهد شد.

۲۱. لحظات خوش را ثبت کنیم

برای داشتن احساسات خوش، می‌توانیم عکس‌های قدیمی، مجلات محبوب و نقاشی‌های دوران مختلف زندگی خود را ثبت و نگهداری کنیم. این کار خاطرات و لحظات خوب را در ذهن‌مان زنده می‌کند و باعث ایجاد شادی درونی می‌شود.

۲۲. فعال باشیم

انجام تمرینات و حرکات ورزشی روزانه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن ما و باعث کاهش دردهای بدن به طور طبیعی می‌شود. تمرینات فیزیکی همچنین باعث کاهش بروز استرس در بدن‌مان می‌شود.

۲۳. یادگیری را ادامه دهیم

با یادگیری چطور خوشحال باشیم و چگونه از زندگی لذت ببریم؟

داشتن هدف و اختصاص وقت برای کشف موضوعات جدید، باعث داشتن احساس خوب می‌شود و ما را به طور مؤثر سرگرم می‌کند. به‌هرحال هیچ‌وقت نمی‌دانیم دنبال کردن علایق و کشف چیزهای جدید ما را به کدام سمت‌وسو می‌برد.

۲۴. مهربانی را تمرین کنیم

هنگامی می‌توانیم با دیگران مهربان باشیم، که در ابتدا یاد بگیریم با خودمان مهربان باشیم. حتی در سخت‌ترین شرایط، مهربان بودن و بخشندگی، باعث احساس خوشایندِ فرد می‌شود.

+ نوشته شده در پنجشنبه 8 اسفند 1398ساعت 15:53 توسط دلناز | | تعداد بازدید : 46

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]